Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Bright eyes burning like fire

Av Martin - 1 maj 2009 11:40

Ibland känns det inte det minsta inspirerande att blogga, idag är en sådan dag. Jag har fullt upp med växthusbygge (läs: balkonganpassat växthus) och firande av ännu en J-södraseger.


Idag har jag dessutom skickat ytterligare ett mail till Jnytt:s redaktion om att en artikel i en nättidning bör korrekturläsas, de har ju trots allt ett ansvar gentemot samhället precis som all annan media.


Jag kanske skulle starta en ny serie där jag länkar till artiklar på Jnytt.se som är direkt felaktiga även om jag tror att min gode vän Kvick är bättre lämpad för en sådan uppgift.


Dagens musiktips, "Bright eyes".


Nej...inte Simon and Garfunkels gamla dänga utan artisten "Bright eyes" aka Conor Oberst


Jag skulle kunna göra det enkelt för mig och presentera en av världens absolut bästa texter om kärlek men jag väljer att välja bort

"First day of my life" och bjuder er istället Lua


"And I know you have a heavy heart, I can feel it when we kiss
So many men stronger than me have thrown their backs out trying to lift it
But me I'm not a gamble, you can count on me to split
The love I sell you in the evening by the morning won't exist".


Så bra...


 
 
Jonas

Jonas

3 maj 2009 23:52

Ojojoj... Här tipsades det om klassmusik! Det här är inte en blogghoreri-kommentar utan helt enkelt ett instämmande. Alla borde också lyssna på Conor Oberst senaste verk under namnet Conor Oberst

http://tomteverkstan.blogg.se

 
Hjalman

Hjalman

4 maj 2009 00:18

Intressant blogg du har. Intressant att läsa verkligen! Intressanta musiktips också! Mkt intressant!

http://www.hjalman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards