Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

Sådan son sådan far, eller var det tvärtom?

Av Martin - 5 maj 2009 17:14

Efter att ha startat upp något av ett tema igår är det dags att presentera artist nummer två i miniserien. Dagens val är enkelt, min okänsla för röda trådar får en hjälp på traven av att Justin Townes Earle har en känd far vid namn Steve Earle.


Steve är föremål för några av Justins texter om drogberoende och verkar inte ha varit lika framstående som far som han är i sitt låtskrivande.


Det finns otroligt många bra låtar med fantastiska texter av Steve Earle  men som vanligt har jag fastnat för en av de mer sorgliga.


Lyssna särskilt noga till texten i dagens musiktips, ibland kan det vara svårt att höra vad han sjunger och om så är fallet hittar ni texten här.

Efter att ni har textens betydelse klar för er råder jag er att återigen titta på videon...


Imorgon tipsar jag om anledningen till att gårdagens tips har Townes som mellannamn. Är det någon av er som tror sig veta svaret?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards