Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Dags för en ny epok

Av Martin - 19 maj 2009 22:48

Så sitter jag då återigen här på min kammare, efter ännu en dag i skolans värld där jag sliter i mitt anletes svett är jag helt utpumpad när midnatt närmar sig med stormsteg.


Eller inte.


Efter att ha ägnat alldeles för långt tid åt att läsa bloggen du läser just nu insåg jag precis att språket måste förbättras. Jag måste upp en nivå, minst.


Allt som oftast när jag skriver gör jag det för att så snabbt som möjligt få iväg ett schysst musiktips eller bara ett musiktips eller bara ett inlägg...


Innan jag återger dagens tips är ett citat ur boken "Brott och straff" från vilken jag hämtat mitt namn på plats. Citatet avslutar boken och det symboliserar min ambition med mitt fortsatta bloggande.


"men där börjar en ny historia, historien om en mans stegvisa förnyelse, historien om hans stegvisa förvandling, stegvisa övergång från en värld till en annan, om hur han lärde känna en ny och dittills helt okänd verklighet. Det skulle kunna bli ämnet för en ny berättelse - men här har denna berättelse nått sitt slut."


Och den nya börjar nu, från och med nu blir det inga fler betydelselösa lyssnapådenhärgoalåten-inlägg...tror jag.


Det har skrivits många tänkvärda texter och mycket bra musik men det är sällan dessa två faktorer smälter samman i en sådan symbios som de gör i Comme d'habitude, eller som vi känner den; My way.

Jag tror att jag tycker om Frank Sinatras version bäst så därför får ni höra den, även Elvis gör den bra men å andra sidan, vilken låt gör han inte bra?


Egentligen borde jag skriva ner en kortfattad analys eller något liknande här men det känns överflödigt. Kolla på klippet och följ med i texten.


Jag blir tårögd, på riktigt...(senast jag blev det var för övrigt när jag såg Flyga drake)



 
 
anonym81

anonym81

19 maj 2009 23:50

Hej!

Jag blir också tårögd när jag hör låten. Den berör och jag får verkligen känslor när jag hör denna låt. *ryser*

Jag kommer verkligen att kika in på din sida mer den verkar intressant, har bara hunnit skumläsa lite eftersom det är så sent nu ikväll.

Vad pluggar du för något? jag sitter också och pluggar och bör nog hoppa i säng jag med nu.
Ha det så bra!

http://anonym81.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards