Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

En inre monolog...nu vet ni vad jag gör när jag diskar.

Av Martin - 20 maj 2009 19:57

Efter det förra inlägget, som jag skrev för bara en liten stund sedan gick jag ut i köket och diskade. Mitt i min hushållsuppgift som jag utförde med glädje (eftersom jag lever i ett modernt förhållande) slogs jag av en tanke:


"Jag borde publicera en riktigt dålig låt på bloggen för att alla andra ska verka bättre."


I takt med att jag resonerade vidare med mig själv kom jag fram till att framförallt tre namn var aktuella, Michael Bolton, Per Gessle och Thomas Ledin. Vi lämnar här den förstnämnde och koncentrerar oss på de andra två namnen kring vilka jag förde en dialog med mitt hjärnspöke.


RaskolnikovHur fan kan människor lyssna på de där två hela tiden?

Hjärnspöket: Det sägs att de är Svensk sommar.

Raskolnikov: Jaha, vad hände med allt för mycket regn, midsommarafton och fulla fjortisar då?

Hjärnspöket: Jag antar att det inte är lika svenskt.

Raskolnikov: Märkligt, man kanske skulle stämma Ledin eller Gessle.

Hjärnspöket: Jasså, varför då?

Raskolnikov: Om de nu är svensk sommar borde det gå att stämma dem för att ha infiltrerat svenskarnas själ och stulit deras goda smak, eller?

Hjärnspöket: ...

Raskolnikov: Det är ju solklart, de har förstört ljusa sommarminnen för hundratusentals svenskar, det om något borde vara straffbart!

Hjärnspöket: Nu går du för långt.

Raskolnikov: Ja, men jag ska ändå skriva ner vårt samtal på min blogg.


Fan vad lamt, men ni fattar...


...och något klipp med någon av tomtarna blir det verkligen inte...


 
 
Ingen bild

Tessan

20 maj 2009 21:49

Jag känner mig nödgad att kommentera ditt påstående om vårt moderna förhållande. Det är ju bra, såklart, även om jag inte tänker hylla det eftersom det istället bör vara normen. Det jag ska påpeka är att jag inte tror att känslan av att diska är en naturlig följd av ett modernt förhållande. Men du får ju uppenbarligen ut något av det, diska alltså (och en underbar flickvän om vi istället talar om det moderna förhållandet). Din inre dialog lämnar jag därhän. Den gör mig mest lite orolig. Bra dock att det är du och inte hjärnspöket som får sista ordet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards