Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Martin - 11 juli 2009 17:41

Extraverserna är, precis som Hjalmar skriver, ännu bättre men det finns dessvärre ingen tillräckligt bra inspelning för att jag ska kunna presentera den versionen av "Mannen i den vita hatten".


Dagens musiktips är egentligen en låt som jag inte tror att någon människa med hörsel har missat, vad jag däremot tror många har missat är låten är ett fantastiskt epos om Buddy Holly. Jag har lyssnat på låten om och om igen, när jag lyckas förtränga att refrängen faktiskt är ganska jobbig efter ett tag njuter jag i fulla drag av verserna som helt klart är höjdpunkten tillsammans med det jazziga pianot som rullar fram.


Lyssna även om låten Vincent med samme Mr. McLean, det är en otrolig ballad om Vincent van Gogh och hans tragiska livsöde.


"I saw Satan laughing with delight, the day the music died"

Ovido - Quiz & Flashcards