Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Martin - 11 februari 2009 16:30

Förmodligen är det lovveckan som gör att mitt besökarantal stiger, jag kan inte tänka mig att det är alla de intressanta slutsatser jag drar kring livet och alla dess gåtor.


Mina förhoppningar är givetvis dock att besökarna kommer för att ta del av min oerhört utsökta och delikata musiksmak vilken jag delar med mig av frikostigt som få.

Jag kan inte påstå att jag är speciellt religiös av mig (jag är egentligen inte troende alls), ändå tycker jag att följande musikstycke är ett av de bästa som gjorts, någonsin (jag vet...jag skriver så om nästan allt).


Låten som heter Jesus blood never failed me yet handlar, precis som titeln antyder, om att hur dåligt sångaren än har det så har inte Jesus övergivit honom. Musikstycket bygger på en textloop som framförs av en uteliggare i London och som spelades in någon gång i slutet av 1960-talet eller början av 1970-talet. Textstycket var tänkt att användas i en dokumentär kring uteliggarna i London men blev vida känt när Gavin Bryars tonsatte det 1971.


Jag kan inte hitta något musikstycke eller någon låt där sångaren låter mer äkta när han sjunger...

Ovido - Quiz & Flashcards