Alla inlägg den 3 september 2009

Av Martin - 3 september 2009 17:49

Jag fick en fantastiskt trevligt kommentar som jag precis godkände, jag kan bara säga att Höglund kommer...och som han kommer...


men inte idag.


Som kontrast till mitt förra inlägg känner jag det som min uppgift att upplysa alla som är alldeles för unga (och i vissa fall dumma) om att det även gjordes fantastiska spelningar på Live Aid -85.


Ett av de bästa banden genom alla tider med en av världens bästa låtar genom alla tider anförda av en av de bästa gitarristerna genom alla tider genomför ett otroligt framträdande!

Jag menar (förstås) Dire Straits med sin frontman Mark Knopfler framförandes Sultans of Swing.


För att förstå den näst intill religiösa upplevelse klippet kan ge måste ni se det. Det vill aldrig ta slut och när Mark slutar sjunga efter ungefär 4:30 tar sultanerna oss med på en instrumental resa som ytterst få kan erbjuda och Knopflers solo är ruggigt, minst sagt.


Så, stäng dörren om dig, höj volymen och slappna av...


Precis som vanligt är jag lyrisk, det är bara det att idag är det lite mer äkta!

Ovido - Quiz & Flashcards