Alla inlägg den 30 september 2009

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något.


Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig!


Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en etta vilket förvånar förga. vad som säremot förvånar är att en tidning som DN ens väljer att recencera en så förkastlig artist med en skiva som på förhand kan anses vara precis lika förkastlig.


"Fjortisfjunigt sound" skriver recensenten, det bör vara ett understatement men jag tänker inte höra efter.


Lyssna på Tomhet, idel tomhet med [Ingenting], det är ett hejdundrande album. Varför? - Därför att det är svensk pop när den är som allra bäst.


Lyssna även på Bob Hund - Folkmusik för folk som inte kan bete sig som folk. Varför? - Svaret bör vara som gjutet för de flesta, därför att det är Bob Hund. Det finns givetvis andra anledningar - som till exempel den magnifika Tinnitus i Hjärtat.


"Vi hör signaler vi inte förstår

som väcker känslor vi inte förmår"


 - Jag ska lyssna på Hundarna i Huskvarna.



Jag hade tänkt att dagens musiktips skulle vara en låt med det nybildade kompisgänget Tutankamon men i brist på Youtube-klipp får det vänta. Idag blir musiktipset istället en i min mening otroligt lyckad låtstöld med en artist jag tycker otroligt mycket om. Vid sidan av Indiepop, Country, gubbrock poch sån´t så är någ Jay-Z min absoluta favvo!


Ovido - Quiz & Flashcards