Alla inlägg den 4 september 2009

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.


Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas helt otroligt skönt att få vara lite olycklig ibland. men bara ibland.

Mitt tidvis bittra lynne till trots reagerar jag på den genombittra man vid namn Kjell Höglund, lyssna bara på hans Man vänjer sig så förstår ni nog vad jag menar.

Man vänjer sig är en vardagsskingring av det mer dystra slaget och jag tror att alla människor någon gång har känt ungefär så som Kjell beskriver i texten.


"Man vaknar varje morgon med en hemskhet i sitt bröst"

 - Där var jag fångad.


"När man kommer hem på kvällen har man glömt att stänga fönstret, det är sot och smuts på fönsterkarmen, avgaser i rummet. Man har glömt att köpa mat, fast inte har man just nån matlust, pressar i sig några mackor man vänjer sig"

 - Han är fantastiskt bra på att måla upp de där ögonblicken.


Tack för idag...

Ovido - Quiz & Flashcards