Alla inlägg den 6 april 2009

Av Martin - 6 april 2009 21:03

Hur illa jag än tycker om ete Doherty så kan jag inte annat än älska hans musik. Babyshambles och The Libertines verkar ligga begravna men Pete håller fortfarande måttet. Det nya albumet Grace/Wastelands är i mitt tycke något ojämnt men i topparna svänger det hejdlöst. Låten nedan är ett exempel på musik somjag tycker svänger...jag vet inte vad det är men jag faller för det.


En del av mig tycker, trots Dohertys fantastiska sätt att framföra en ballad på, att hans tidigare punkrockiga stil är den som passar honom bäst. Den andra delen, som i och för sig är något mindre, tycker att den nya skivan är det helt klart bästa han har gjort...


Ambivalent var ordet...


Bestäm själva vad ni tycker när ni hör mannen som verkar göra precis allt för att rockmyten ska leva vidare. Jag tror faktiskt grabben borstar tänderna i Jack Daniel´s...



Ovido - Quiz & Flashcards