Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Kraftkatten och serieseger förgyller helgen

Av Martin - 8 mars 2009 17:19

Igår tog vi vår fjortonde raka seger i p-14 norra, killarna är grymt bra måste jag säga! Med tanke på att jag inte gödslar framgångar kring mig så måste jag ju få skryta om de få jag har.


Igår hörde jag ett bidrag från årets musikfestival, jag viker mig...även om jag inte tycker om sammanhanget alls så är faktiskt Caroline af Ugglas "Snälla snälla" väldigt bra.


Jag och Therése blev med bil igår, en Kia Ceed.


Med tanke på att vi har låtit 17 spelare delta i varje match är det ett understatement att benämna grabbarna som talangfulla.


Det osar så mycket Janis Joplin att man blir salig, hon berör på ett fantastiskt sätt.


Till skillnad från oss i Barnarp så kan de spela fin innebandy.


Coverdrottningen var det ja!


Cat Power har gjort många väldigt, väldigt bra covers och jag vet egentligen inte vilken jag tycker bäst om. Mitt val föll dock tillslut på hennes fantastiska version av klassikern New York, New York.

Det är ett fantastiskt sväng, speciellt i liveversionen.


Fast nu ändrade jag mig, det blir Wonderwall istället men lyssna gärna på New York, New York också.


En bra sak med Power är att man liksom inte kan sluta titta på klippen från hennes livespelningar, det finns så otroligt mycket bra.


Nästa gång blir det återigen en cover, en cover på en låt av Robyn.




 
 
Hjalmar

Hjalmar

8 mars 2009 18:01

Grattis till seriesegern! Behåll pojkarna i JIK en säsong till, sen när de är mogna snor vi över dom till BIF!

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards