Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

I just gotta get a message to you.

Av Martin - 10 januari 2009 12:29

Idag har jag haft tid att lyssna igenom en stor del av mina skivor och jag blir bara mer och mer imponerad av min egen musiksmak. Den är precis som ett KinderÄgg. Den har allt. Choklad, leksak och överraskning!


Igår kommenterade jag att vår granne måste må dåligt eftersom han/hon lyssnar på så dålig musik. Självklart fick jag den rakt tillbaka i ansiktet:

   - Döm inte så.


Men det är ju sant. Jag har världens bästa musiksmak, alltså måste de som lyssnar på musik som inte jag gillar fara illa. Det är en lika enkel ekvation som att X=6 om 2X+5=17.


Mitt skivlyssnande avbröts dock nyligen av ett dramatiskt uppvaknande. Jag har tappat bort en av mina absoluta favotiter, Swamp Dogg med Total destruction to your mind. Jag var därför tvungen att starta datorn för att njuta till några av hans verk, jag delar med mig av min glädje och bjuder på lite flaskpost (eller hur han nu lyckades tillslut).

 
 
Hjalmar

Hjalmar

12 januari 2009 23:07

Trevlig blogg, intressanta saker du skriver. Du har helt rätt. Bra jobb!

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
Jonas

Jonas

13 januari 2009 22:57

Fy fan för Hjalles blogghoreri. Fy fan.

http://tomteverkstan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards