Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Lite ljus i Vintermörkret

Av Martin - 14 januari 2009 10:23

Man skulle kunna gå så långt som Jonas gör i sin kommentar och säga att Hjalles blogghoreri är förkastligt, frågan är då varför inte Jonas skriver något mer innehållsrikt inlägg. Förklaringen att han skulle ägna sig åt precis samma sak ter sig uppenbar men jag är inte lika bekant med hans personlighet som jag är med Hjalles och jag kan därför inte svära på att så är fallet. 

Idag recenserade DN Antony And The Johnsons nya platta "The Crying Light". Förmodligen är den ett precis lika stort, sorgligt, svart men ändå hoppfullt mästerverk som de två tidigare fullängdarna och mycket riktigt beskrivs den av recensenten som kongenialt och typiskt. Med andra ord är det en mycket bra skiva som måste införskaffas snarast.


Med tanke på ovanstående avslutar jag stämningsfullt, pampigt och fyllt av kärlek med en av de absolut mästa musikerna och modigaste konstnärerna man kan hitta på Youtube. Testa även att följa länken till en av den kanske grymmaste covern någonsin:

http://www.youtube.com/watch?v=YiAriM5xq9Y


Antony And The Johnsons - Fistful of love

 
 
Jonas

Jonas

14 januari 2009 11:36

Jag har nog aldrig känt mig så transparent som efter det här inlägget. Naturligtvis ägnar jag mig också åt världens äldsta yrke. Dock har jag inte utvecklat blogghoreriet till samma nivå som Hjalle. Han är "the one and only blogghoran #1".

Så om man ska komma med en seriös kommentar då: Jönsson har länge försökt få mig att lyssna på Antony And The Johnsons och han har väl lyckats lite halvdant. Bandet är förövrigt med som soundtrack till I´m not there (Dylan), den covern borde ni lyssna på.

http://tomteverkstan.blogg.se

 
Ingen bild

Raskolnikov

14 januari 2009 13:12

Tack för den seriösa kommentaren Jonas. Covern på Dylans Knocki´n on heavens door är magisk och skivan som du nämnde innehåller ett par riktiga pärlor. Bland annat gör Calexico och Willie Nelson en duett på Senor (med ett sånt där spanskt tecken över n:et)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards