Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Martin - 17 juni 2009 16:47

Nu har jag suttit en dryg timma framför Spotify, det är verkligen fantastiskt...


Jag har hittat otroligt mycket bra musik och det bästa tänker jag mig att jag ska presentera här (surprise).


Idag blir en dag utan ett långt utlägg om ingenting, så att Jocke och hans vidriga löss blir glada.

Det blev ganska långt ändå. (Reds. anmärkning)


Phosphorescent är verkligen ett svårt namn att stava till men jag gav mig ändå på det bara för att ni ska för lyssna till en av de bästa låtar jag har hört på länge. Låten Wolves från albumet Pride från 2007 är enkel, enkel och otroligt bra. Det är en obehaglig känsla av vemod som kryper in under skinnet när jag hör Matthew Houck´s lidande röst...


"They’re tearing up holes in the house
They’re tearing their claws in the ground
They’re staring with blood in their mouths
Mama they won’t let me out"

Ovido - Quiz & Flashcards