Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Martin - 27 juni 2009 13:56

"Två bra musiktips på raken"


Jag antar att jag borde reagera på kommentaren med glädje över att kunna glädja någon men jag reagerar dessvärre tvärtom, givetvis med en stor portion ironi, precis som vanligt.


Jag kan i ärlighetens namn skriva att det finns precis lika många bra musiktips som det finns musiktips, men tack ändå!


Det är svårt att inte låta "King of pop" vara huvudperson i dagens inlägg. Stjärnan vars skiva Dangerous från 1991 var en av mina första egna skivor. Jag älskade varenda vrå på skivan och jag gör det fortfarande. Givetvis har kungens tidigare låtar från Thriller och Bad också gått varma i skivspelaren men jag minns framförallt Michael Jackson i låtar som In the closet, Heal the World, Whos is it och givetvis den paradoxala Black or White.

Dagens musiktips är hämtat från just Dangerous och är den låt jag lyssnade på om och om och om och om igen...

Jag minns framförallt en TV-sänd konsert där han grät som ett barn samtidigt som han bjöd upp folk på scen bara för att ge dem en kram.


Hold me

Like the river Jordan

and I will then say to thee

you are my friend

R.I.P

Ovido - Quiz & Flashcards