Alla inlägg under januari 2009

Av Martin - 6 januari 2009 16:06

Det verkar som att alla mina vänner drabbats av en bloggepidemi ungefär 10 år för sent, eller när det nu blev poppis att blotta sig naket och öppet i små korta notiser på en världsomfattande webben kallad WorldWideWeb.

Jag har hur som helst länkat till min barndomsvän Markus blogg. 


Nyss hemkommen från Gothia innebandycup är jag sjukt sliten. 20 stycken 14-åringar har hemsökt mina drömmar så fort jag lyckats få en blund i ögonen. All övrig tid, alltså den vakna, har jag hört dem skandera ramsor dagarna i ända. Jag måste vara världens mest tålmodiga person, åtminstone ibland. 


Nu till huvudämnet i dagens blogginlägg.

Jag har en nära vän (egentligen har jag flera vänner som jag betraktar som nära men just detta specifika inlägg gäller en av dem) som envisas med att vända på och sätta ihop ord så fort han ska prata om något han har ätit. Vännen har i Barnarpsbloggen benämnts som "den ena halvan i Östra SK: s dynamiska tränarduo". 

För denna nära vän heter det att han har ätit en filtallrik, han har druckit ett vinglas och han har förmodligen även tagit en chipsnäve.Jag och Kvick kommer inte helt sällan med rättande kommentarer kring vännens språkbruk men han är tydligen övertygad om att man kan säga så som han gör.

Vad säger ni bloggläsare? Är det inte så att man äter en tallrik fil, dricker ett glas vin och tar en näve chips


Vännen har dessutom berikat min dag med ett klipp på höstens överraskning i musiksverige, Konditorns. Lyssna och njut! 


Av Martin - 2 januari 2009 14:22

Vinnaren av min omröstning till världens bästa jullåt är John Lennons låt Happy Xmas (War is over). men det är det väl ingen som bryr sig om, allra minst jag skulle jag anta.


Nu vet ni.



Ovido - Quiz & Flashcards