Alla inlägg den 14 december 2008

Av Martin - 14 december 2008 20:13

Julmarknaden igår var fantastisk, precis lika fantastisk som mitt underbara Barnarps IF. Det var längesedan jag fick det bekräftat att laget var ett riktigt idiotbygge, trots det kan jag inte låta bli att förundras över vilka upphämtningar vi gör match efter match.

När jag som en lite yngre idiot följde världens bästa grönvita lag (J-södra) på Stadspakrsvallen fanns det en spelare som hette Johan Mårtensson. Killen hadde som specialitet att göra mål i slutet av matcherna och fick därför smeknamnet Matchvinnarmårten. Jag vet inte vad vi ska kalla Bacon och Filip men killarna gör ju mål i slutet av matcherna alldeles för ofta för att det ska vara slumpen.


Somliga tycker att jag verkar gladare nu när kärleken är hemma, att jag inte är lika bitter, men det är bara en illussion. Längst inne i mig finns en sjukt bitter kille fortfarande kvar.


Dagens musiktips...


Jag bara älskar den här glada popen med vemod i texten.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards