Alla inlägg den 31 december 2008

Av Martin - 31 december 2008 17:32

Den stora stunden närmar sig!


Jag är inte det minsta enig med Maskinenmannen Tosse om att ´nyårsafton skulle vara en kass fest. Jag har nästan alltid haft roligt på nyår och därför känns det onödigt att bojkotta.


Gårdagen ägnades åt det komplexa spelet UNO. Till skillnad från poker, där den enda behållningen är att man kan vinna pengar, har UNO många fler sidor än så. Vi var sex goda vänner som spelade igår. För två av vännerna var kortspelet en ny upplevelse och de hade aldrig anat att ett sådant till ytan simpelt spel kunde vara så mångfacetterat. UNO går egentligen inte ut på att vinna, det handlar om att slippa blanda om, iallafall om du spelar med Tokarpsgänget. Blandar om gör man antingen när man kommer sist eller när korten i plockhögen är slut. Jag fick blanda två gånger, det var sämst av alla.


Idag, nyårsafton, hade vi har vår årliga badmintontävling. Deltagarantalet var i år decimerat från 17 till 10 men det hjälpte mig föga. Idel elitidrottare gjorde min dag sur och segern tog utbölingen Alexander Palmér, han imponerade stort må jag säga.


Jag borde skriva här oftare men vem fan hinner blogga? Det är ju inte så att jag har varit ledig under mitt tre veckor långa jullov.


Vilken jävla bra låt för övrigt, den måste ju du gilla Hjalle...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards