Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Raskolnikov, killen som personifierar "den grå massan"

Av Martin - 15 december 2008 13:42

Det börjar närma sig jul nu, det märks om inte annat i skolans värld. De flesta lärare stressar med betygsättning och avslutande prov, under tiden har de lärare som inte sätter några betyg en ganska behaglig tillvaro.


Tack vare att jag i år inte är en betygssättande lärare kan jag utnyttja mina raster till fullo och just nu är ett sådant tillfälle när jag i lugn och ro kan ha rast. Jag valde att förgylla min rast med att läsa igenom vår tränares matchrapporter som är skrivna under säsongen. Föga förvånande insåg jag det faktum att samtliga spelare i laget någon gång har fått individuellt beröm efter en match, samtliga spelare utan jag!

Jag sitter för tillfället och funderar över hur detta har kunnat hända. En förklaring som kommer från min enormt osäkra sida säger att jag förmodligen inte är tillräckligt bra, jag är helt enkelt den grå massa i mitten av laget, massan de flesta skulle kalla för utfyllnad. Jag har förvisso aldrig sett mig som något annat men det gör ju inte mindre ont för det.

Den lilla del av mig som jag skulle vilja kalla Hjalledelen säger istället att man tar för givet att jag ska vara enormt tongivande och att det därför är svårare för mig att överträffa förväntningarna än vad det är för övriga, men så är det ju såklart inte.


Jag är brydd av det faktum jag precis tvingats inse och vet inte hur jag ska hantera det under veckan. Finns det någon som känner en bra psykolog? Om så är fallet kanske jag kan få hjälp med min flygrädsla på samma gång.


Såhär i juletider kanske det är på sin plats att presentera några av de absolut bästa jullåtarna som gjorts. Den första låten kommer så fort jag är hemma, väl hemma kan jag nämligen gå igenom skivsamlingen för att hitta rätt mästerverk. Under tiden tycker jag ni ska lyssna på musiktipset som min bror kom med i en av sina kommentarer, mycket bra.

 
 
Hjalle

Hjalle

15 december 2008 14:31

lyssna på hjalledelen, det mår man bra av! fast man vet att hjalledelen ofta har fel är det ändå skönt ; )

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gurra

15 december 2008 16:01

Men Martin, varje gång det står att hela laget ska ha en stor eloge eller liknande så får ju du också beröm! Beröm till den grå massan;)

 
Ingen bild

Buck

15 december 2008 17:09

ledsen för detta Martin, du förtjänar allt som oftast beröm. Vill ändå peka på det faktum att i Stockarydsreferatet ges du en hel skopa beröm och tackas därtill. Detta sker dock i löpande text och så noga kanske du inte har läst.

 
Tant Grön

Tant Grön

15 december 2008 23:37

Är det pga din osäkerhet som du måste rätta mig och gömma det bakom yrkesskada? Jag har svarat på din kommentar och lyckats få till ett stavfel, så skynda dig in och rätta mig, he, he, he.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sälen

17 december 2008 02:09

John lennon måste väl ändå toppa den kommande listan?

 
m.

m.

20 december 2008 09:24

den är vacker, den sången. har glömt bort stina nordenstam ett tag.

http://www.grammofon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martin - 20 februari 2010 18:44

Andra inlägget efter min comeback och jag känner mig ungefär lika motiverad som Zlatan känner sig inför en träningsmatch i oktober borta mot Azerbajdzjan (känn på den stavningen). Efter att ha försökt bota vinterns tristess med självmordsbenägna...

Av Martin - 15 februari 2010 23:15

Jag fick en känsla, skrivsuget tog tag i mig, satte sina klor i mig och verkar inte vilja släppa sitt fasta grepp. Kanske skulle jag börja skriva inlägg mer frekvent, som på den gamla goda tiden, ge er lite oumbärliga musiktips... Idag tänk...

Av Martin - 30 september 2009 17:10

Jag konstaterar - det var längesedan jag skrev något. Klart jag har bra musiksmak fåssan, för övrigt står skivan du snackar om inte hos dig utan hos mig! Idag är det Onsdag och DN har återigen recenserat ett antal skivor, Basshunter fick en...

Av Martin - 16 september 2009 17:09

Jag vet att det var längesedan jag gladde er med några av mina oumbärliga musiktips, jag har därför laddat upp med ett antal högklassiga klipp från det lika oumbärliga youtube.   Dagens tips är en hyfsat ny låt av det überhypade bandet [Ingenting...

Av Martin - 4 september 2009 16:10

Det finns grader i helvetet.   Jag är den typen som tycker om att gräva ner mig i bitterhetens avgrund för att likt en ökenråtta kika upp när något spännande och kul händer. Allt som oftast gräver jag ner mig med hjälp av musik och det kan kännas hel...

Ovido - Quiz & Flashcards